Beknopt jaarverslag 2016 voor donoren

In 2016 heeft De Gevulde Waterkruik 600 drinkwatertanks gebouwd in Guinee-Bissau en 50 lokale metselaars getraind. Meer dan vorig jaar dankzij royale giften. We hebben een nieuw initiatief: Onze Calabash Watertank oogst waardering, goed, goedkoop, eenvoudig en mooi. Het bestuur denkt dat veel kleine zelfvoorzienende boeren in Afrika erg geholpen zijn met een Calabash Watertank. We zijn daarom begonnen met internationale trainingen om de vrucht van onze arbeid door te geven. We hopen zo tevens onze positie in Guinee-Bissau te versterken. De Manual 2016 maakt onze knowhow toegankelijk voor velen. Afrikaanse naam : IAGU LIMPO - TABANKA SAN of CLEAN WATER - HEALTHY VILLAGE.

Dit betekent:

1. Doorgaan. We gingen gestaag door met trainingen en bouwen van drinkwatertanks in Guinee-Bissau en Congo.
  2. Internationalisering: We begonnen met kennisoverdracht voor zelfvoorzienende boeren en training aan zelfstandige drinkwaterprojecten in andere Afrikaanse landen, zoals Frans Guinee-Conakry, Nigeria en Tanzania.
  3. Jonge mensen werken samen, ontmoeten elkaar en leren de Calabash Tank bouwen in Guinee-Bissau. Ze nemen nieuwe kennis en motivatie mee naar andere landen. Koepel organisatie Partin steunt deze samenwerking met meer projecten. Twee van onze trainers werken nu in Nigeria bij Effata, in april komt een team Tanzanianen van SPOT Tanzania voor een training naar Buba. Het project WATER4ALLin CONGO bouwt al jaren onze Calabash Tanks.

Bekijk het volledige verslag hieronder.