Beknopt jaarverslag 2017 voor donateurs

In 2017 heeft De Gevulde Waterkruik 441 drinkwatertanks gebouwd voor huishoudens, 355 in Guinee- Bissau en 86 tanks in andere Afrikaanse landen. Het resultaat past in onze strategie om de Calabash Tank te verspreiden (zie kaart). De politieke en economische ontwikkeling in Guinee-B. stagneert. We hebben trainingen verzorgd in Nigeria en Guinee-Conakry, een Tanzaniaans bouwteam is naar ons centrum in Buba gekomen om daarna de geleerde kunde toe te passen in Oost Afrika. Eigen metselaars zijn bijgeschoold en in noord Guinee-Bissau zijn nieuwe lokale metselaars getraind. Veel educatie dus. De Calabash tank slaat aan: goed, goedkoop, eenvoudig en mooi. “Elke boerin wil zo’n reservoir bij de keuken.” Het bestuur beseft dat miljoenen kleine Afrikaanse boeren enorm geholpen zijn met een veilige watervoorraad bij huis. Met internationale trainingen geven we de vrucht van onze arbeid door, zonder zelf te moeten groeien. Er is nu een bouwbeschrijving voor de Calabash Tank in het Engels en het Portugees. De Franstalige komt eraan.

Bekijk hieronder het complete verslag in PDF vorm.