Beknopt jaarverslag 2018 voor donateurs

De internationale verspreiding van de Calabash Cisterne zet door. In 10 Afrikaanse landen wordt onze Cisterne gebouwd. Dit is het resultaat van onze trainingen. De kosten zijn deels voor ons, deels voor de zelfstandige klant-organisatie. Op onze kosten zijn in Guinee 360 cisternen gebouwd en 62 internationaal. Op kosten van de klant zijn 148 Cisternen gebouwd, spin-off dus. Samen 570 Calabash Cisternen in 2018. Onze strategie blijkt te werken. We bouwen in Guinee-Bissau en we verspreiden de knowhow van de Calabash Cistern door trainingen en de MANUALS in 3 talen. Een nieuw verschijnsel is dat Afrikaanse trainers door Afrika reizen om collega’s te trainen: trainers van Guinea-Bissau, Congo en Kenya reizen naar Guinee-Conakry, Senegal, Tanzania en Malawi. Onderlinge ontwikkeling! De Calabash Cistern verkoopt zichzelf: goed, goedkoop, eenvoudig en mooi. Ons bestuur beseft dat miljoenen kleine Afrikaanse boeren enorm geholpen zijn met een cisterne veilig water bij huis.

Bekijk hieronder het complete verslag in PDF vorm.