Beknopt jaarverslag 2019 voor donateurs

De jaarlijkse productie van Calabash Cisternen in Guinee-Bissau blijft gelijk, de internationale verspreiding groeit. In 11 Afrikaanse landen wordt nu de Calabash Cisterne gebouwd, dat is een resultaat van onze trainingen. In vijf van de elf landen, waaronder Guinee Bissau, zijn met onze steun 446 cisternen gebouwd. In andere landen zijn op eigen kracht 259 Calabash Cisternen gebouwd: Nigeria, DR Congo, Tanzania, Madagaskar, Ghana en Mexico. In deze landen ontwikkelen zich centra die nu zelfstandig Cisternen bouwen. Dus een spin off van 259 Cisternen op een totaal van 705 Calabash Cisternen in 2019!!! Het lijkt wel alsof lokale culturen de Calabash Cisterne opnemen als nuttig, passend en zelf vervaardigbaar. Onze trainers uit Guinee waren actief in Tanzania, Malawi en Senegal. Omgekeerd werden Kenianen, Nigerianen en bewoners van Conakry getraind op ons centrum te Buba. Onze MANUALS in 3 talen bewijzen hun nut als uniforme leidraad. Zijn we bezig met een natuurlijke vorm van Zuid-Zuid ontwikkeling? Ons bestuur beseft dat nog miljoenen kleine Afrikaanse huishoudens enorm geholpen zijn met een cisterne veilig water bij huis.

Bekijk hieronder het complete verslag in PDF vorm.